Zorgwebmonitor geeft Social media presentatie

Op dinsdagmiddag 21 september hielden zo'n 20 hoofden communicatie van de totaal 27 Topklinische ziekenhuizen hun halfjaarlijkse studiemiddag. Thema: ziekenhuizen en social media. De bijeenkomst werd geleid door Mark Molewijk van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis.

Jan Pieter Helmholt , communicatieadviseur bij InterCity Consultancy, trapte af met de ontwikkelingen bij het onderzoeksinstrument Zorgwebmonitor in relatie tot de websites van de ziekenhuizen. Vervolgens ging Emile Peters van Max.nl, partner van InterCity, in op de specifieke praktijkgevallen rond social media. Karlijn van Driel besteedde vanuit het Onze Lieve Vrouwengasthuis uit Amsterdam aandacht aan online reputatiemanagement. Ralph van Disseldop van Maxima Medisch Centrum deelde zijn practische ervaringen met social media. Terwijl Bart van Velden tot slot de toehoorders meenam in de geheimen van zoekmachine-optimalisatie.

Het was een geslaagde middag. Het blijkt dat veel ziekenhuizen wel bezig zijn met social media, maar nog geen duidelijk strategie voor ogen hebben.

Bekijk de presentatie over Social media, meld je aan bij de groep LinkedIn Zorgwebmonitor en bekijk het filmpje over Social media op InterCityTV.